Daugumą atsakymų į klausimus apie „Ooniq“ rasi šiame puslapyje.

1. Kas yra „Ooniq“?


„Ooniq“ tau suteikia galimybę dalintis „iPhone“ išmaniųjų telefonų ir „iPad“ planšetinių kompiuterių nuostolių rizika. Programėlės pagalba prisijungęs prie bendruomenės, tu tampi jos dalimi ir turi galimybę dalintis įrenginio sudužimo, apliejimo, baterijos gedimo ar vagystės rizika su savo bendruomenės nariais.




2. Kuo „Ooniq“ skiriasi nuo tradicinės draudimo bendrovės?


Esame tarpusavio draudimo platforma, todėl veikiame kitaip nei tradicinės draudimo bendrovės. Tavo mokami mėnesiniai mokesčiai naudojami bendruomenės narių nuostoliams padengti. Jeigu po visų nuostolių atlyginimo bendruomenės sąskaitoje lieka pinigų, šis nepanaudotas likutis grąžinamas bendruomenės nariams. Sprendimą dėl nuostolių atlyginimo priimame ne mes, o tavo bendruomenės nariai. Kompensacija bus skiriama iš karto, kai tik bendruomenės nariai balsuodami patvirtins tavo įvykį. „Ooniq“ nelaikoma draudimo įmone, draudimo tarpininke ar papildomos draudimo veiklos tarpininke, o tarpusavio draudimo platformoje sudaromos sutartys nelaikomos draudimo sutartimis, todėl platformos veiklai nėra taikomi Lietuvos Respublikos draudimo įstatymo reikalavimai. „Ooniq“ yra alternatyva tradiciniam draudimui, kur sumokėjęs įmoką nesi tikras, kokio dydžio išmoką gausi nutikus žalai, o išvengus nesėkmių visa sumokėta suma liks draudimo bendrovei.




3. Kaip veikia „Ooniq“?


Tam, kad bendruomenės nario mėnesinis mokestis būtų nustatytas kuo tiksliau, „Ooniq“ platforma naudoja rizikos vertinimo ir kainodaros algoritmus. Mokestis apskaičiuojamas pagal kiekvieno vartotojo „iPhone“ arba „iPad“ įrenginio vertę. Kiekvienas narys kas mėnesį moka nedidelį mokestį, kuris atidedamas ateities nuostoliams atlyginti. Bendruomenė nuostolius nariams atlygina iš sukaupto fondo.




4. Kas yra bendruomenė?


„Ooniq“ veikimo principas paremtas bendruomeniškumu. Bendruomenė – tai tavo draugų ir pažįstamų grupė, kurioje tarpusavyje dalijatės rizika ir padedate vienas kitam įvykus kuriam nors draudžiamajam įvykiui, t. y. jei įvyko įrenginio sudužimas, apliejimas, baterijos gedimas ar įrenginio vagystė.




5. Kaip galiu prisijungti prie bendruomenės?


Prisijungti prie bendruomenės paprasta – tereikia atsisiųsti „Ooniq“ programėlę. Gavęs bendruomenės nario arba „Ooniq“ komandos kvietimą, registruodamasis programėlėje įvesk kvietimo kodą, nurodytą el. laiške. Taip pat užsiregistravęs programėlėje galėsi suburti ir savo bendruomenę – į ją pakvietimo iš tavęs lauks tavo draugai. Nusprendus apsaugoti telefoną arba planšetinį kompiuterį, programėlė pagal tavo turimo įrenginio modelį nustatys tikslų mėnesinį narystės mokestį. Narystės mokestis yra mokamas kas mėnesį, o sumokėjęs pirmą mokestį pradedi dalintis savo rizika su kitais bendruomenės nariais. Jeigu patirtis bendruomenėje tau nepatinka – visada gali nutraukti narystę. Jei po nuostolių atlyginimo bendruomenės nariams turėsi pinigų likutį, bendruomenė tau jį grąžins.




6. Kokiomis rizikomis galiu dalintis savo bendruomenėje?


Bendruomenė veikia tarpusavio supratimu ir sutarimu, jos nariai tarpusavyje gali dalintis tik žemiau išvardintomis rizikomis. Visais kitais atvejais bendruomenė savo nariams nuostolių nekompensuoja. Kompensuojami šių rizikų sukelti nuostoliai: • Ekrano dūžis – netyčinis įrenginio sugadinimas jį numetus, kai skyla ekranas. • Apliejimas skysčiu – netyčinis įrenginio sugadinimas jam įkritus į vandenį arba jį apliejus skysčiu. • Baterijos gedimas – įrenginys neįsijungia, nes baterija staiga nustoja veikti. • Įrenginio vagystė – įrenginys pavagiamas iš tavęs panaudojant arba grasinant panaudoti jėgą arba įvyksta vagystė įsilaužus į patalpą, kurioje buvo įrenginys. Vagystės faktą visais atvejais turi patvirtinti policija.




7. Kokiomis rizikomis bendruomenė nesidalija?


Bendruomenė dalijasi tik tomis rizikomis, kurios išvardintos skyrelyje „Kokiomis rizikomis galiu dalintis savo bendruomenėje“.




9. Kaip gausiu kompensaciją?


Jeigu patyrei nuostolį, kurio rizikomis dalinasi bendruomenė – pranešk apie tai jos nariams. Bendruomenę apie įvykį galėsi informuoti „Ooniq“ programėlėje. Procesas trumpas ir aiškus – tereikia atsakyti į kelis klausimus apie įvykį ir šią informaciją gaus keli atsitiktinai parinkti bendruomenės nariai, kuriuos mes vadiname žiuri. Žiuri nariai gali paprašyti papildomos informacijos, susijusios su įvykiu, pavyzdžiui, detalesnio įvykio aplinkybių aprašymo, papildomų nuotraukų arba papildomo patvirtinimo iš tavo draugų. Taip pat bendruomenei reikės pateikti pirkimo čekį, banko sąskaitos išrašą, siuntimo dokumentus, jei įrenginys buvo atsisiųstas. Jei pirkai naudotą įrenginį ir šių dokumentų neturi, reikės pateikti pasirašytą patvirtinimą, kad įrenginys priklauso tau. Kai žiuri nariams pakaks tavo pateiktos informacijos, jie priims sprendimą. Jei žiuri nubalsuos teigiamai, įrenginį turėsi nunešti į bet kurią „Tele2“ atstovybę. „Tele2“ darbuotojai patikrins, ar pateiktas tas įrenginys, kuriam buvo registruotas draudžiamasis įvykis, ir persiųs jį į išmaniųjų įrenginių servisą „Smart Master“. Jeigu žiuri nariai nubalsuos neigiamai, galėsi kreiptis į „Ooniq“ komandą, kuri inicijuos vieną pakartotinį balsavimą.




10. Nuo ko priklauso kompensacijos dydis?


Kompensacijos dydis priklauso nuo tavo įrenginio modelio bei patirtų nuostolių dydžio. Kiekvieno apgadinimo didžiausią kompensacijos dydį pamatysi atsisiuntęs „Ooniq“ programėlę, tad tikrai nesusidursi su nemaloniais siurprizais.




11. Kaip bendruomenė ir kiekvienas jos narys dalijasi kompensacijas?


Nutikus bėdai, kompensacija tau bus mokama iš bendruomenės sukaupto fondo. Kompensacija nėra mokama proporcingai dalinant ją visiems bendruomenės nariams. Pirmiausiai bus nuskaitomi tavo sumokėti įnašai, tuomet didžioji kompensacijos dalis nuskaitoma iš tavo artimo bendruomenės rato, kita dalis bus nuskaitoma nuo likusių bendruomenės narių.




8. Norint apdrausti naudotą įrenginį, ar būtina turėti jo pirkimo čekį?


Sugadinus „Ooniq“ apdraustą naudotą įrenginį arba praradus jį dėl vagystės, bendruomenei reikės pateikti pirkimo čekį, banko sąskaitos išrašą, siuntimo dokumentus, jei įrenginys buvo atsisiųstas. Jei šių naudoto įrenginio dokumentų neturi, užteks pateikti tavo paties pasirašytą patvirtinimą, kad įrenginys priklauso tau.